Rozwiązywanie problemów klientów to jedno z głównych zadań przedsiębiorców, ale bardzo często na rynku mamy już całą masę osób zajmujących się podobną działalnością. Dobrym sposobem na znalezienie nowego klienta jest stworzenie nowego problemu albo odkrycie, co najbardziej gnębi naszych klientów, a o czym boję nam powiedzieć. Wbrew pozorom wstyd może wywoływać w nas najzwyklejsza rzecz na świecie.
Zadawaj pytania retoryczne
Wskazanie klientowi, gdzie może leżeć jego problem, jest niezwykle ważne, aby on sam go dostrzegł. Dlatego warto zadawać pytania retoryczne, w miarę ogólne i uniwersalne tak, żeby żadna osoba nie czuła się wykluczona. W końcu jeden problem może przybierać zupełnie inne formy w zależności od tego, komu się przydarza.
Pytaj, czy twój klient nie ma ostatnio problemów ze wczesnym wstawaniem, cieknącym kranem albo głośnymi dziećmi. Niech twoje pytania wskazują na konkretny problem, ale nie na jego ewentualne skutki, bo dla każdej osoby może być uciążliwe co innego. Rozwiązuj problemy, a nie to, co za nimi idzie.
Pokaż, że rozwiązanie jest powszechnie znane
Bardzo często konsumenci nie sięgają po konkretne rozwiązanie ich problemów, bo uważają, że każdy sobie z nimi radzi i nie wydaje niepotrzebnie pieniędzy. W rzeczywistości może być zupełnie inaczej, ale nasi klienci nie wiedzą o tym i nie mają skąd czerpać o tym wiedzy.
Pokaż im więc, że ich problem jest powszechnie i łatwo rozwiązywany przez specjalistów takich jak Ty. Dzięki temu masz szansę przełamać ich opór i zachęcić do skorzystania z twoich usług. Kiedy klient wie, że ma pod rękę rozwiązanie na ważny problem i wiele osób przed nim się na to zdecydowało, sam będzie skłonny do dokładnie tego samego.
Zdejmij wstyd z problemu, który chcesz rozwiązać
Konsumenci bardzo często wstydzą się tego, jakie mają problemy. Boją się, że kiedy zaczną wychodzić na jaw, będą wyśmiewani albo uznani za osoby niekompetentne. Twoim zadaniem jest pokazać im, że nie ma niczego złego w zmaganiu się z nim i że każdy czasem potrzebuje pomocy. Jeśli uda Ci się przekonać ich do tego, że nie mają się czego wstydzić i mogą zwrócić się do Ciebie po pomoc, to chętnie to zrobią.
Nawet jeśli będziemy jedyną osobą, przed którą przyznają się, że w ich spiżarce zalęgły się szkodniki, to okażą nam zaufanie, a co ważniejsze, będą skłonni zapłacić nam za profesjonalne usługi.